Wybór lakierów do paznokci na rynku może przyprawić o prawdziwy zawrót głowy. Rodzaje, marki, kolory, zdobienia – a to wszystko w różnych cenach i promocjach. Na co zwrócić uwagę, żeby nie wyrzucić pieniędzy w błoto? Podpowiadamy.

Napigmentowanie

Ważną cechą każdego produktu do malowania – czy to do makijażu, czy do manicure – jest napigmentowanie, czyli ilość pigmentu (barwnika) znajdująca się w produkcie. To właśnie napigmentowanie odpowiada za to, czy kolor na paznokciu będzie żywy i intensywny, czy też wygląda ładnie tylko w buteleczce. Aby to ocenić, najlepiej poprosić o tester i wypróbować lakier na paznokciu lub przynajmniej zobaczyć próbnik, na który naniesiono dwie warstwy produktu, aby można było zobaczyć, jak wygląda w praktyce. Najlepsze lakiery do paznokci dają piękny, mocny kolor przy dwóch cienkich warstwach.

Konsystencja

Od konsystencji lakieru zależy, czy będzie się wygodnie nakładał. Zbyt rzadki lakier brzydko rozleje się po całym paznokciu, a nawet skórkach. Z kolei zbyt gęsty nie pozwoli na gładkie pokrycie całej płytki cienką warstwą koloru. W przypadku klasycznych lakierów konsystencja ma szczególne znaczenie. Zwłaszcza bardzo gęsty lakier powinien nas zaniepokoić, może to bowiem oznaczać, że buteleczka nie jest wystarczająco szczelna i produkt po prostu zaczął wysychać.

Pędzelek

Pędzelki do lakierów są zawsze częścią opakowania, a konkretnie zakrętki. Pędzelki różnych firm mają zwykle różną grubość, gęstość, a nawet długość. Ważne jest, jaki najbardziej odpowiada właśnie tobie i jakim rodzajem pędzelka jest ci najwygodniej pracować. Warto też zwrócić uwagę, czy sięga on do końca buteleczki, zapobiegając marnowaniu lakieru, gdy w opakowaniu będzie już niewiele.

Szczelność

Szczelne opakowanie od lakieru do paznokci to podstawa, aby produkt nie wysychał i nie odparowywał. Jeżeli buteleczka nie jest wystarczająco szczelna, lakier nie będzie zachowywał świeżości i prawdopodobnie będzie trzeba go wyrzucić, zanim się zużyje. Słabe zamknięcie to po prostu wyrzucone pieniądze.

Marka

To dość oczywiste, ale czasem zapominamy o tej prostej zasadzie. Kupując lakier do paznokci wybierz markę, która właśnie w tym się specjalizuje, jest ci znana i wiesz, że produkty tej firmy cechuje wysoki poziom. Duże, światowe marki to zazwyczaj gwarancja niezłej jakości produktów. Jeżeli firma jest niszowa, sprawdź ją w internecie – być może zajmują się wyłącznie lakierami do paznokci i dlatego wcześniej o nich nie słyszałaś. Jeśli tak, zapewne warto wypróbować ich produkt.

Cena

Co prawda cena nie świadczy o jakości, ale zbyt niska powinna wzbudzić twoją nieufność. Bardzo tanie kosmetyki zazwyczaj nie cechują się wysoką jakością. Lepiej wybrać coś ze średniej lub wyższej półki. Jeżeli jednak produkt jest z kolei bardzo drogi, może się okazać, że płacisz wyłącznie za metkę ze znaną marką. Lakier za 90 zł nie będzie dużo lepszy, niż taki za 40, nie warto więc przepłacać.

Tych kilka zasad pomoże ci wybrać najlepszy lakier do paznokci, który będzie ci dobrze służył.

 

Artykuł sponsorowany

0 komentarzy

  1. olenka says:

    Hybrydy są ok ale trzeba uważać, i wybrać taki dobry

  2. marta says:

    Fajny poradnik dawajcie takie częściej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *